Splošni pogoji poslovanja
Splošni pogoji poslovanja Spletne trgovine KOMPAS SHOP
Splošna določila opredeljujejo pravna razmerja med prodajalcem, podjetjem KOMPAS SHOP d.d., Šmartinska 52, 1000 Ljubljana, ID za DDV: SI26884836, Matična št.: 5004560000, in kupcem, ki je lahko fizična ali pravna oseba ter opredeljujejo uporabo spletne strani Spletna trgovina KOMPAS SHOP (v nadaljevanju: STKS), ki je dostopna na strani https://www.kompas-shop.si/sl/. Za uporabo STKS mora uporabnik soglašati z vsebino splošnih pogojev.
V primeru spremembe Splošnih pogojev poslovanja Spletne trgovine KOMPAS SHOP je prodajalec dolžan pravočasno obvestiti vse kupce.
1. Varnost osebnih podatkov
Kupec se strinja, da KOMPAS SHOP d.d. zbira, uporablja in obdeluje osebne podatke na uporabniškem računu kupca. KOMPAS SHOP d.d. se zavezuje, da bo z osebnimi podatki kupca rokoval v skladu z veljavnim Zakonom o varstvu osebnih podatkov (v nadaljevanju: ZVOP-2) in jih bo uporabljal in obdeloval izključno z namenom delovanja spletne trgovine.
Varovanje osebnih podatkov je podrobno opredeljeno v sklopu Varovanje osebnih podatkov.
2. Naročanje
V STKS so kupcu na voljo izdelki iz kataloga izdelkov STKS, ki so razvrščeni v blagovne skupine. Za enostavnejše iskanje izdelkov je kupcu na voljo iskalnik, ki išče izdelke. S potrditvijo v treh korakih kupec odda naročilo. V rubriki »Moja naročila« ima kupec možnost oddano naročilo pregledati in razveljaviti, vendar le dokler ima naročilo status »ni obdelano«. Odstop kupca od naročila brez posebnega razloga se obravnava v skladu z veljavnim Zakonom o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju:
ZVPot-1), za fizične osebe oziroma v skladu z veljavnim Obligacijskim zakonikom (v nadaljevanju OZ), za pravne osebe.
3. Cene izdelkov in plačilo
Vse cene izdelkov so v evrih in vsebujejo DDV. Cene ne vsebujejo stroškov poštnine. Kupec plača blago po cenah, ki veljajo na dan, ko je bilo naročilo oddano. Objavljene cene veljajo za nakup v spletni trgovini in se lahko razlikujejo od cen v trgovinah KOMPAS SHOP.
Kupec lahko plača blago z gotovino ob prevzemu pošiljke ali s plačilnimi karticami Mastercard, Visa.
4. Dostava
STKS vrši dostavo preko dostavljavca Pošta Slovenije d.o.o. (v nadaljevanju: dostavljavec), kupljeno blago je dobavljivo običajno v petih (5) delovnih dneh, če ni drugače označeno. Če kupca v času dostave ni doma, lahko naročene izdelke prevzame v skladu z navodili dostavljavca. V primeru, da se rok dostave nepričakovano podaljša, vas bomo obvestili preko telefona ali e-pošte.
V STKS želimo ugoditi vsem kupcem, zato kupljeno blago dostavimo na njihov naslov kamorkoli v Sloveniji.
Stroški poštnine do višine naročila v vrednosti 75,00 EUR znašajo 5,00 EUR, nad 75,00 EUR pa je poštnina brezplačna.
Pri plačilu s POS terminalom Pošta Slovenije ne zaračunava provizije za plačilo s kartico.
Osebni prevzem je možen na poslovalnici Kompas Shop Kozina. Izdelki, ki so izbrani za osebni prevzem se rezervirajo za obdobje 7 dni. V primeru, da stranka blaga ne prevzame ga upravljalec STKS vrne v redno prodajo v poslovalnici in v STKS.
5. Ravnanje z blagom
Po zakonu o Zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili, se ravnamo po načelih dobrih higienskih navad, osnovanih na sistemu HACCP v trgovinski dejavnosti, ki opredeljujejo, da mora biti pot takšnih izdelkov do kupca neprekinjena.
6. Ravnanje z odpadno električno in elektronsko opremo
Skladno z Uredbo o električni in elektronski opremi (Uradni list RS, št. 55/2015) vas obveščamo, da lahko ob nakupu nove električne in elektronske opreme odpadno električno in elektronsko opremo prepustite nam. Odpadna električna in elektronska oprema, ki jo boste prepustili, mora biti po namenu uporabe in razvrstitvi v razred električne in elektronske opreme (EEO) enaka dobavljeni EEO, število kosov odpadne električne in elektronske opreme pa je enako številu kosov dobavljene EEO.
Fizične osebe lahko odpadno električno in elektronsko opremo oddate tudi v vam najbližji zbirni center Izvajalca javne službe, pravne osebe pa lahko odpadno električno in elektronsko opremo brezplačno prepustite zbiralnicam.
7. Garancija
V kolikor izdelku pripada garancija za določeno časovno obdobje skladno z ZVpot-1, jo bomo priložili izdelku, izpolnjeno in ožigosano.
8. Pritožbe, reklamacije in odstop od pogodbe
Vsako pritožbo, reklamacijo ali odstop od pogodbe bomo obravnavali v skladu z določili ZVPot-1, ki jih lahko pošljete na elektronski naslov internetna.prodaja@kompas-shop.si.
Uporabite lahko tudi odstopni obrazec skladno z 214.čl. ZVPot-1, dostopen na povezavi.
9. Odgovornost za neskladnost blaga
26. 1. 2023 je bil sprejet ZVPot-1, ki na novo ureja pravice ob uveljavljanju napake na blagu, kjer se sedaj »stvarne napake« poimenujejo neskladnost blaga s pogodbo.
Prodajalec dobavi potrošniku blago, ki izpolnjuje zahteve iz ZVPot-1 ter odgovarja za neskladnosti, ki jih ima blago v času dobave.
Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga (prvo leto je dokazno breme na prodajalcu, drugo leto je dokazno breme na potrošniku).
Ko potrošnik prodajalca obvesti o neskladnosti, ima prodajalec na voljo največ 30 dni, da brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika. Prodajalec nosi tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške pošiljanja in prevoza.
Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere po vrstnem redu med zahtevki:
(1) za vzpostavitev skladnosti blaga (zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom ali odpravo napake s popravimo (če je ta mogoča) ali
(2) zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od pogodbe in zahteva vračilo kupnine.
Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj.
Če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od prejema blaga, vrstni red zahtevkov ne velja, ampak lahko potrošnik že takoj odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo kupnine.
Prodajalec ne odgovarja za neskladnost blaga, če je potrošnika posebej obvestil, da posamezna lastnost blaga odstopa od objektivnih zahtev za skladnost ter je potrošnik izrecno in ločeno sprejel to odstopanje (poškodovana embalaža).
Potrošnik (fizična oseba) lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.
Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika v osmih dneh od prejema zahtevka.
10. Odstop od pogodbe in vračilo blaga
Kupec lahko v roku 14 dni od prevzema blaga odstopi od pogodbe skladno s 134.čl. ZVPot-1, ne da bi mu bilo potrebno navesti razlog za svojo odločitev.
Strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od pogodbe, je le strošek vračila blaga. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo. Kupec mora vrnjeno blago vrniti prodajalcu nemudoma ali najpozneje v 14 dneh od poslanega sporočila o odstopu od pogodbe (nakupa). Blago mora biti nepoškodovano in v nespremenjeni količini, z originalno embalažo. Prodajalec bo kupnino vrnil kupcu najkasneje v 14 dneh po prejemu sporočila o odstopu oz. po prejemu vrnjenega izdelka (kupnina bo vrnjena z enakim plačilnim
sredstvom in zaradi tega ne nosite nobenih stroškov). Možnost odstopa od pogodbe oziroma vračila izdelkov ne velja v primerih kot jih določa veljavni ZVPot-1.
11. Postopek izvedbe naročila ter sklenitev in hramba pogodbe
Kupoprodajna pogodba med prodajalcem in kupcem je v spletni trgovini KOMPAS SHOP sklenjena, ko kupec na elektronski naslov prejme podatke o potrditvi naročila. Od tega trenutka so vse cene s podatki in drugi pogoji fiksirani in veljajo za obe pogodbeni stranki. Kupoprodajna pogodba (prvo elektronsko sporočilo o statusu naročila) je v elektronski obliki shranjena na strežniku prodajalca, kjer jo kupec lahko zahteva s sporočilom na elektronski naslov internetna.prodaja@kompas-shop.si ali z vlogo na sedež prodajalca. Svoja naročila/pogodbe lahko kupec preverja tudi na svoji povezavi »Moj profil«, kjer so naročila tudi hranjena in vedno dostopna kupcu.
12. Postopek nakupa za Pravne osebe
Postopek nakupa za pravne osebe je popolnoma enak kot za fizične osebe, le da v primeru, ko želite izdajo računa na podjetje, sprejmete Splošne pogoje poslovanja tudi v delu, ki velja za podjetja in sprejemate, da v tem primeru ne velja možnost odstopa od nakupa brez navedenega razloga v roku 14 dni od prejema blaga ter jamstvo za stvarne napake kot sicer velja za fizične osebe skladno z ZVpot-1.
13. Pomoč in informacije
Za pomoč in dodatne informacije sta kupcu na voljo elektronski naslov info@kompas-shop.si in telefon +386 51 609 913.
14. Izvensodno reševanje sporov
KOMPAS SHOP d.d. v skladu s tretjim odstavkom 32. člena Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (Uradni list RS, št. 81/15) obvešča, da ne priznava nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov. Spletno platformo Evropske komisije za spletno reševanje sporov najdete na naslednji povezavi: http://ec.europa.eu/odr.
15. Registracija
Za uporabo STKS je priporočljivo opraviti registracijo uporabniškega računa. Uporabniški račun posameznega registriranega uporabnika STKS (v nadaljevanju: kupec) slednjemu omogoča:
- hitrejše naročanje izdelkov - kupovanje,
- pregledovanje dosedanjih nakupov - rubrika "Moja naročila",
- oblikovanje seznama priljubljenih izdelkov - rubrika "Košarica".
Kupec jamči, da so podatki v uporabniškem računu pravi in točni. Vse spremembe podatkov v uporabniškem računu je kupec dolžan dopolniti oziroma popraviti sam, in sicer v rubriki "Moj profil".
16. Končne določbe
Ti Splošni pogoji STKS pričnejo veljati z dnem 1. 12. 2012, s spremembami dne 1. 6. 2016, 15. 9. 2017, 22. 9. 2017, 4. 10. 2017, 1. 7. 2024.